tiistai 25. marraskuuta 2014

Blondi tuli taloon


Mulla oli tosi kiva viikonloppu. Opaspentu Blondi tuli käymään meillä yökylässä. Se asui mun mamman kaa noin vuoden ennen kuin mä tulin taloon. Blondi oli tosi ihana ja kiltti kaveri, painittiin yhdessä ja nukuttiin vierekkäin yö. Olispa se voinut jäädä meille mutta sillä on kuulemma tärkeä tehtävä edessä. Siitä tule semmonen opaskoira sokeelle eli silmät jollekkin toiselle mammalle.

Tässä on meidän lauma, niin kauniita kaikki :) Pojatkin tykkäs Blondista tosi paljon ja me pojista. Roikuttiin Aksun rintakarvoissa tyttöjen voimin siks se on niin rähjäisen näköinen.  

Tyttöjen ilta, kuvassa: minä, Ninja & Nala
Ollaan treffailtu paljon koirakamuja ja ihmiskamuja. Tykkään niiin paljon kaikista vaikka ensin saatan haukkua ihan varmuuden vuoksi. Maailman valloitus on sujunut hyvin, kaikki rakastaa mun tapittavia nappisilmiä ja pehmoista pentuturkkia. Söpön ulkonäön takana on kuitenkin paljon luonnetta ja terävät naskalihampaat valmiina hyökkäykseen. Niistä puheenollen multa on lähteny jo ainakin kuusi hammasta! Tilalle kasvaa vähemmän terävät mutta ihan käyttökelpoiset isojen koirien hampaat.


 Päivät ovat sujuneet aika tavanomaisesti. Yks viikonloppu oli aika tapahtumarikas kun mun toiselle isoveljelle, Hallille tuli allerginen reaktio ja sen naama turpos ihan kamalan näköiseksi! Halli käytettiin päivystävällä ja tilanne onneksi rauhoittui. Yö meni hyvin mutta seuraavana aamuna naama turposi taas.. Sai tohon kohtaukseen ainakin kyytabletteja, mitkä auttoi ja sitten ku se vielä illalla tuli takas nii sai kortisonipiikin päivystävällä. Nyt se on ollut reilun viikon ihan kunnossa, onneks. Syytä tolle ei oo selvinnyt, joku outo juttu sen vain aiheutti.
Pahimmillaan Halli näytti tältä :/
Toivotaan, että kaikki pysytään kunnossa. Toisella isoveljellä Aksulla on ollut vähän ongelmia ihon ja turkin kanssa, se on menossa isompiin tutkimuksiin eläinlääkärille lähiaikoina. Saispa senkin syyn selville!
Ens viikonloppuna mulla on edessä ensimmäiset mätsärit, niihin ollaan harjoiteltu ahkerasti. Ollaan harjoiteltu myös tottelevaisuutta ja jälkeä, kaikki yhdessä tekeminen mamman kaa on ihan huippua. Oon myös huippuoppilas, ainakin pari minuuttia.
Törmäillään!
Prinsessa Kira
3kk 3vko 13,3 kg


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti